12 Kasım 2013 Salı

1KİTAP PARİS VE LONDRA' DA BEŞ PARASIZ - GEORGE ORWELL

Bugün çok severek okuduğum bir kitabı tanıtacağım. George Orwell deyince herkesin aklına "Hayvan Çiftliği" ve "1984" geliyor. Doğruyu söylemek gerekirse bu kitabından benim de haberim yoktu, tesadüf eseri gördüm ve hemen aldım. 

Ben normalde bir kitap alacağım zaman mutlaka o kitap hakkında bilgi sahibi olurum. Herkes aynı kitabı sevecek diye bir şey yok tabi ama en azından konusu nedir, türü nedir bunlara bakarım. Bu sefer ise yazarın ismini gördüm ve aldım. 

Bu sefer Orwell gençlik yıllarında yaşadığı sıkıntıları kaleme almış, bir tür otobiyografi diyebiliriz yani. Sıkıntı deyince ufak tefek sorunlar sanmayın. Günlerce aç susuz kalmış, böceklerin arasında yaşamış, yerden topladığı sigara izmaritleriyle geçinmiş. Bu yaşananları öyle güçlü, öyle etkili, öyle detaylı anlatmış ki gerçekten açlığın, sefaletin ne demek olduğunu anlıyorsunuz. Öyle ki bazı bölümlerde (okurken kendimi çok kaptırıyorum) kitabın içine girip yardım edesim geldi. 

Ama şöyle de bir şey var ki, sanırım George Orwell'a ün kazandıracak kitapları yazmasını sağlayan da bu sefalet oldu. Hayvan Çiftliği kitabında şöyle bir söz vardır; Bütün hayvanlar eşittir ama bazıları daha eşittir. 

İyi Okumalar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder