16 Ağustos 2016 Salı

SIRBİSTAN-BELGRAD ne yenir?

Bayram için yurtdışına gitmek istiyorduk kardeşim ile. Nereye gidelim diye araştırırken en uygun ülkenin Sırbistan olduğunu gördüm. Hem vize istenmediğini, hem çok yakın olduğunu hem de çok ucuz olduğunu okudum. bu sebeple de bayram için nisan gibi biletleri almış olduk. Bayram için gidince biletler nispeten pahalıydı ama diğer dönemlerde çok ucuza bilet bulabileceğinizi biliyorum.

Bayram döneminde maalesef ki çoğu müze kapalıydı (Nikola Tesla'da buna dahil=/). Bu nedenle de şimdi anlatacaklarım daha çok Belgrad'da nerede ne yenir üzerine olacak. Biz 3 gün kaldık Belgrad'da. Bu da kesinlikle burası için yeterli bir süre. Hatta haftasonu bile atlanıp gidilebilinir.

Biz merkeze yakın çok uygun fiyatlı bir daire kiralamıştık. oraya yerleştikten sonra neredeyse her blogun tavsiye ettiği bir yere gittik akşam yemeği için. Druga Piazza çok nezih bir yerdi. Pizzaları porsiyon olarak çok büyük geldi. Çok yiyen birisi değilseniz 2 kişi 1 tane sipariş edin. Ben ve kardeşm klasik pizza istedik. Diğer arkadaşımız patlıcanlı pizza denedi. o çok beğendi ama benim damak tadıma fazla uymadı açıkçası. Bu arada gittiğiniz yerlerde mutlaka İngilizce Menü isteyin. Neredeyse her yerde var. Fiyatları 20 TL civarıydı. Ayrıca çalışanlar çok sıcakkanlıydı. Beton Hala bölgesinde bulunuyor. Üç pizza 3 kola 2810 dinar tuttu. Bu da 75 TL ediyor. Bulunduğu yere ve ortama göre fiyat çok çok iyi.

Belgrad ne yenir?- Druga Piazza -


Eve dönüş yolundaki güzel binalar.



Ertesi gün sabah ise yine çokça tavsiye edilen Smokvica'ya gittik kahvaltı için. Ben buradan çok memnun kaldım. Hatta diğer günlerde kahvaltıya buraya mı gelsek diye de düşünmedik değil.Hem ortam çok güzeldi hem de kahvaltısı bize çok uygundu. 2 tür kahvaltı vardı. Ben ve kardeşim birini diğer arkadaşımız ise diğer kahvaltıyı sipariş etti. Bize omlet ve yanında salata tarzı birşey geldi. Ayrıca çeşitli ekmekler ve fotoğrafta görülmeyen 2 çeşit de reçel vardı.

Belgrad 'da ne yenir?- Smokvica- Belgrad kahvaltı

Arkadaşa ise böyle patlıcan ve humusun olduğu bir tabak geldi. Kahvaltının yanında da çaylarımızı istedik. Çayların yanında bal ve limon mutlaka oluyor.



Kahvaltının ardından Kalemegdan'a çıktık. Dönüşte de öğle yemeği için yol üzerindeki Boutique'e uğradık. Kalemegdan'da burayı sorduğumuz biri orası çok pahalı gerek yok dedi. Yani gittiğimiz yerler oranın en pahalı yerleri ama buraya göre gayet ortalama. Burada da makarna, limonata ve adını hatırlayamadığım şu ekmeklerden istedik. Çok lezzetliydi.






Buranın çok az ilerisinde ise adını çokça okuduğum Icebox vardı. Burada yoğurt ve dondurma var. Yazıldığı gibi mükemmel de değildi bence ama yinede uğrayın.



Akşam yemeği için ise tercihimiz Questionmark restaurant oldu. Ama dikkat edin hiçbir yerinde Questionmark yazmıyor. Sadece kapısında ? var. evet sadece "?". Buna dikkat edin çünkü biz kaç kez önünden gidip geldik=) Kardeşim birşey yemedi. Ben Karadordeva Pileti ve kola istedim. İçinde değişik bir sos olan tavuk yanında salata, patates ve sos. Ben bayıldım hatta yazarken de canım istedi. Arkadaş ise cevapcici ve bira istedi. Bir çeşit köfte. Ortaya onların meşhur salatası sopska salata istedik. Yanında da 2 ekmek aldık ama fotoğraflarını çekmemişim. Ekmeklerin boyutunu sorduk küçük dedi ama kocaman 2 ekmek geldi. Bilseydik 1 tane isterdik. Bunlarda toplam 70 TL tuttu.






Yemekten sonra Koffein'e geçtik. Makaronlar gerçekten lezzetliydi ama kahveler için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Hatta kardeşim sıcak çikolata istedi ama resmen puding gibi birşey geldi=)




Ertesi sabah ise diğer bir favori mekanım Red Bread' e gittik. Buraya mutlaka ama mutlaka uğrayın. 3 sandviç , 3 portakal suyu 1 tane muzlu pancake aldık. Toplamda 30 TL civarı tuttu. Lezzetler şahaneydi.







Daha sonra ise çok tatlı bir yere gittik. Mamma's Biscuit House. Pastalar çok ağırdı ama ortaya aldığımız minikler güzeldi. Buraya da 45 TL ödemişiz. 3 pasta, 3 kola, ortaya da küçük pastalar. Bence gayet uygun bir fiyat.





O akşam ise yemeği Meksika Restaurantı olan Ciudad Zapata'da yedik. Herkes çok övüyordu ama ben hiç sevmedim. Belki siz seversiniz. 1 kola, 1 bira,tacos, chedar dip,2 nachos, su, BBQ sos toplam 55 TL.Tacos çok fazla geldi.




Sonraki sabah ise kahvaltı adresimiz Cafe Moskva oldu. Burası Otel Moskva' nın kafesi. Tavuklu sandviç ve ice tea istedik. zaten kahvaltı anlayışları tavuklu sandviç. Ama ben çok beğendim, enfesti.


Buradan taksi ile Zemun bölgesine gittik. Tam hatırlamıyorum ama fazla birşey tutmadı taksi. Otobüs ile falan uğraşmayın. Dönüşte de Usche AVM ye uğradık. Zamanınız varsa gidin yoksa hiç gerek yok. Zemun da ise restaurant haline getirilmiş bu yerde oturduk.




Buradan dönüşte meydana gittik. Boutique'de pasta yedik. Ben fazla sevmedim tatlarını ama siz yinede deneyin.


Havaalanında da merkezde bir türlü yiyemediğimiz Moritz Eis dondurmalarından yedik. Tadı gerçekten iyiydi.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder